Sunday, March 13, 2011

Ceritanyaa....Part 5

Alhamdulillah......sebulan bulan puasa hampir berlalu n umat Islam akan menyambut Syawal pada 20 September 2010..n raya tahun ni juga..satu janji yang telah dikatakan insya ALLAH akan dilaksanakan....debaran demi debaran...huhu...n hopefully semuanya berjalan dengan lancar..
Tibanya pagi raya..seperti biasa...ayah.along, angah .alang n adik g tunaikan solat sunat Aidil fitri n dya di rumah bersama mama mengemas rumah n buat apa yang patut..dah lama tak solat sunat aidilfitri..tapi tahun ni tak dpt juga..sebab mama tak berapa sehat..insya ALLAH tahun depan nak g tunaikan solat sunat Aidil Fitri bersama si dia... v(^o^)v (erheemm)
so as usuall...ucapan selamat hari raya sentiasa masuk dlm inbx tepon..n mesej dari dia..tu yg penting...lama gak nak tunggu msg dia..yelah orang bz kan..mesti sbok agaknya..
so masa di forwardkan ke raya ke 3..satu perjanjian akan dimetraikan..hahahah..
malam sebelumnya


Dya: ye en..sok awak jadik tak nak dtg raya umah saya
en: jadikla..seperti yang kite rancangkan...ok?
Dya: ok...tapi saya nak g open house akak kat sekolah saya dulu..bole?
En: bole je..

Soknya...seperti yang dirancang..masa dan tempat dijanjikan...kol 12.30pm..(janji kol 11.00am)
lewat disebabkan nenek n makcik dtg beraya..so terpaksalaa didelaykan.
Jam menunjukkan kol 12.30pm.


En: Salam..awak katner?
DyA: Saya baru nak kuar ni..tadi nenek dtg.awak katner
En: saya baru sampai sungai Udang..nak masuk Masjid Tanah ni
Dya: ok..nnt awak tunggu saya kat ..........
eN: Alritee...

so..tepat jam 12.30pm...maka bertemulah dua insan yang telah berjanji untuk bertemu...lebih dari sebulan.
bile jumpe..hati berdebar2..aduhai..gerun2...
then berjumpala..btentang 4 mata..
n ingat lae dia kata..
Jangan kalut2..dahtu..dia ketawakan kite pulak..aduh..malunya..1st time jumpe..dah dpt gelaran...
apa2 pon ,.tulah dya..sememamgnyaa orangnya kalut(not everytime)..
dan..disitulah..ceritanya bermulaa.

0 comments:

Post a Comment