Sunday, April 10, 2011

Ceritanyaa.....PART 11

Apakah makna disebalik pemberian cincin si dia untuk kita..atau erti kata lain.. daripada seorang teruna kepada seorang dara??Mungkinkah ianyaa kerana


Makna 1: Aku akan selalu mempercayaimu

Makna 2: Hanya dirimu satu-satunya yang aku cintai

Makna 3: Aku akan menjaga semua rahasiamu

Makna 4: Aku mencintaimu

Makna 5: Kau adalah sahabat terbaikku

Makna 6: Aku mungkin ingin menikahimu, namun cincin ini aku berikan hanya sekedar hadiah, aku belum siap untuk melanjutkan ke jenjang yang lebih jauh lagi

Makna 7: Aku akan selalu ada di sampingmu

Makna 8: Aku akan menggantinya dengan cincin berlian suatu saat nanti

Makna 9: Ini adalah bukti cintaku kepadamu

Makna 10: Aku ingin semua orang tahu kamu adalah milikku

Makna 11: Jika aku tak memberimu cincin, apa kata teman-teman kita nanti, aku akan malu tak sanggup membelikan cincin berlian untukmu

Makna 12: Menikahlah denganku

Makna 13: Hanya denganmu aku ingin menghabiskan seluruh hidupku

Makna 14: Yang penting ini tanda kita sudah menikah

Makna yang mana yang paling Anda inginkan? Semoga makna cincin yang terbaik yang Anda dapatkan.

Makna cincin tu Dya terbaca dalam artikel ini
http://ceritacincin.blogspot.com/2010/04/14-makna-di-balik-cincin-anda.html


Tapi bagi dya..masih ingat lae..hari itu. Selepas janji termetrai antara Keluarga Dya n Keluarga En Gembira.. maka hari ditetapkan untuk membeli satu adat Melayu,,, iaitu CINCIN..
Hari tu, 29 Disember 2010, seperti biasa..sekolah belum lae bermula. n Dya seperti biasa melakukan aktiviti harian di rumah. tapi hari ini lain.. ada temujanji perlu diselesaikan (cewahhh....)
So . seperti yang dijanji, En Gembira tiba di rumah Dya jam 11.00 pagi, sian dia..muka keletihan, Kene bangun pagi walaupun cuti seminggu, naik bus, terus ke Melaka. Penat2 pon, senyuman nya,,,cahaya kegembiraannya dipancarkan( berkilat2...hehehe)
So destinasi pertama ....Misi mencari cincin..En Gembira memandu dengan penuh hemahnya..kereta Myvi adiknya ke Dataran Pahlawan. Jangkaan di situ banyak kedai emas..so boleh la kiteorang survey,..kot2 ada yang berkenan di hati.. Destinasi pertama ..MACDONALDS...hahahhaah..jauh dari sasaran..apa2 pun kene isi perut dulu, terutama En Gembira yang sudah semestinya dia kelaparan.
Menu, Prosporoti bege..time tu kan nak sambut Chinese New Year.. so everytime Chinese New Year.. tulah menu yang senantiasa dinantikan..dengan lahapnyaa.. En Gembira makan..takde pandang kiri kanan..kalaulah time tu ada perasaan nakal nak membulinya, dah mik gambo dia tgh makan..sian dia..hehehehe.
Dah isi perut, terus g survey cincin.. erm..takde yang menarik,. diteruskan perjalanan,,,sekeliling MP(MAHKOTA PARADE) di jelajahi..langsung tak berkenaan..

Dya: Awak..cerewet ke saya ni???
En Gembira: A'AH....TERSANGAT CEREWET...hehehehe...takda la awak.kite cari je la sama2..takpe..benda ni pon nak pakai lama..awak kan nak pakai..bukannya orang lain

Aduhai.....kan dah kene..Actually,...dya sememangnya bukan yang suka memakai barang kemas..dulu,, main liat lae Mama dya suruh pakai rantai emas(tpi sekarang dah pakai dah).rantai tu Ayah dya beli masa form 4 .masih lae cantik dan sesuai di pakai.Agaknya sebab tu kot..dya sussah nak memilih emas. n Dya pon tak tahu camne bentuk emas yang elok. Tapi bestnya..En Gembira siap dah survey dahulu jenis2 emas yang elok...pandainyaaa dia...sampai dya pon segan..apalaa..orang laki lebih mahir emas dari dya..uhuhuhuhu
Mission failed kat MP..so pastu dya suggest kat En Gembira..kite g JJ baru la...n En Gembira pon follow up jerk
Dalam 3.00 petang..sampai ke Jaya Jusco kat Melaka..bersebelahan dengan Tesco. pas parking kete..terus meneruskan misi kiteorang berdua..MENCARI CINCIN..huhuhu
n terus pegi kat Ground Floor..kat situ banyak gak kedai emas..POH KONG laa..TOMEI la...n ntah hape lae..tak ingat..
so masuk kat POH KONG...tengok2..ermm..ada yang lawa...n terus g try2..tgk2 lama2 berkenan lak.. n terus la memilih...
time tgh pilih, En Gembira minta izin ke toilet..n Dya bersama pekerja kedai emas tu..
lepas survey punye survey..AKHIRNYA..ketemu juga apa yang diidamkan..cincin yang dicari...time pekerja tu g setel tok bayaran.....

En Gembira: Awak...ni dah beli cincin..sekarang ni saya nak lamar awak..ok tak???

Dya...apa diaa?????

Dup dap dup dap..time tu ALLAH SWT sahaja yang tahu...masa tu memang tak ler pandang dia..gembira n hepi tak terkata2..
TERIMA KASIH SAYANG....saya suka sangat..tapi sian awak..banyak2 nyusahkan awak...sampai segan saya...huhuhuhu...
Kebetulan time tu POH KONG wat diskaun..beli lebih 300..dapt voucher..
so dari voucher tu..En Gembira kata nak cari satu lae cincin belah rotan.. time tu takde lak yang kenan sebab nak g survey POH KONG kat JJ Ayer Keroh lak..
so destinasi diteruskan ke JJ Ayer Keroh..kat situ..terus g kat Kedai PohKong...
time ni..mintak En Gembira yang pilih..sebab cincin kat JJ Melaka tadi dya yang pilih.. n ternyata pilihan dia sangat cantik dan menarik..sangat2 BERTERIMA KASIH padanya..

Masa tetap mencemburui kita..hari pon makin gelap. n En Gembira lak kene balik KL time tu.
Hari ini sangat hepy..walaupun rasa sangat rushing sebab mencari cincin.,.pada En Gembira..terima kasih sekali lae...apa2 Dya minta maaf sebab susahkan En Gembira hari tu..
n lepas dia hantar dya balik rumah,,n lihat dia balik..dya berdoa pada ALLAH SWT semoga memudahkan segala urusan dya dgn dia. Tinggal lae beberapa hari jerk lae untuk ke FASA SETERUSNYA......dan....ceritanya.....pon

Bermula.....

0 comments:

Post a Comment